Het Field Service-systeem dat NORRIQ voor ons ontwikkelde is het kloppende hart van onze organisatie. Zonder automatisering was er op vijf jaar tijd ongetwijfeld geen stijging van 20 miljoen euro geweest.

Eric Maertens
CEO van B-Close
image

Exponentiële groei bij B-Close dankzij NORRIQ

B-Close won hun investering vele malen opnieuw terug

Bespaart tijd en geld pie_chart

Effectieve planning van het werk van technici met de Field Service-app bespaart B-Close voor zowel tijd als geld - en helpt klanten snel hulp te krijgen.

Het bedrijf is gegroeid people

Sinds de implementatie van Field Service is het aantal technici gestegen van 80 naar 115 en het aantal administratieve medewerkers met 10%.

Optimale controle announcement

Optimale controle van contracten en deadlines zorgt ervoor dat aan prijs- en kwaliteitseisen wordt voldaan en aangepast aan specifieke behoeften.

Verhoogde omzet trending_up

De automatisering en buitendienst hebben geresulteerd in een aanzienlijke omzetstijging - gelijk aan 20 miljoen euro in slechts 5 jaar.

Slimmere processen directions_car

Bijvoorbeeld het automatisch bijvullen van servicewagens, zodat de technici zich 100% op de klanten kunnen concentreren als ze werken.

Betere beslissingen place

Realtime informatie met Business Intelligence maakt het mogelijk om snel en met meer informatie beslissingen te nemen.

Het unieke dienstenpakket van B-CLOSE

CEO Eric Maertens: “B-CLOSE biedt een totaalservice aan waarbij de klant volledig zelf de inhoud van zijn product bepaalt. Wij nemen zowel de levering en configuratie van de truck voor onze rekening maar ook een volledig dienstenpakket zoals verhuur, periodiek onderhoud of full service contracten voor onze rekening. Met meer dan duizend klanten hebben wij dus heel wat gegevens – zowel over de machines als over de klanten – te verwerken. Een doorgedreven automatisatie drong zich dan ook op.”

Via een marktanalyse kwam CEO Eric Maertens terecht bij NORRIQ omwille van hun ervaring in de autoleasesector. “Wij bieden verschillende verhuurformules aan, al dan niet met fluctuerende tarieven. Daarnaast doen wij ook aan doorverhuur van derden. Daar komt heel wat logistiek werk bij kijken, en dan zijn we nog niet aan het verkopen. Daarnaast zijn wij voornamelijk een servicebedrijf.”

image

Altijd zicht over wie zich waar bevindt

Met 115 techniekers op de baan die instaan voor 1300 Belgische klanten is een accurate planning van de resources een noodzaak. “Met NORRIQ Field Service hebben we continu zicht welke technieker zich waar bevindt. We gaan er prat op onze klanten binnen de 4 uur te bedienen zodat we continuiteit van hun business kunnen verzekeren. Field Service geeft een volledig overzicht van taken en routes in een interactief dashboard. Hierdoor kunnen we makkelijk en snel coördineren en heel kort op de bal spelen als er zich wijzigingen voordoen.”

Intuïtieve en gebruiksvriendelijke mobiele app

Als de technieker bij de klant toekomt registreert hij op de Field Service app hoeveel uren hij besteedt, het aantal activiteiten die hij verricht en welke materialen hij heeft gebruikt. Het is nodig dat de app heel gebruiksvriendelijk en intuïtief is. Hoe meer opzoekwerk de technieker heeft, des te meer fouten er kunnen worden gemaakt. De hoofdtaak van de technieker is natuurlijk het onderhoud of het herstel van de heftrucks. “Kortom, onze techniekers zijn goed in sleutelen, maar niet in IT. Met de NORRIQ Field Service app kan dat eenvoudig en correct.”

image

Snelle facturatie

De mobiele Field Service app synchroniseert continu met de klantendienst op kantoor. Bij de verkoop en verhuur van heftrucks zijn er verschillende Service Level Agreements van kracht en zijn er ook vaak lange betaaltermijnen. Doordat alles automatisch synchroniseert kan er heel snel gefactureerd worden.

Geautomatiseerd stockbeheer voor een optimale dienstverlening

“Aangezien onze diensten zo uniek zijn, is een efficiënt stockbeheer belangrijk. Zo hebben wij niet enkel 3 vaste stockruimtes, maar gebruiken wij de bestelwagens van de techniekers ook als stock. De techniekers geven op afstand via een mobiele Field Service-applicatie door welk werkmateriaal zij nodig hebben, en de bestelling wordt door de logistieke dienst afgehandeld. De stock van de servicevoertuigen worden letterlijk ’s nachts bij aangevuld,” gaat de CEO verder.

 

 

image

Heldere rapportering voor meer inzicht

B-CLOSE gebruikt het systeem tot slot ook om automatisch heldere rapporten te extraheren uit de veelheid aan informatie: welke machines vertonen het vaakst defecten? Wat is het nettorendement bij verhuur? Hoe kunnen we vermijden dat de techniekers te veel tijd in de wagen doorbrengen? Hierbij worden zij ondersteund door Business Intelligence.

Betrouwbare partner met sectorkennis aan de basis voor groei

“Het Field Service-systeem dat NORRIQ voor ons ontwikkelde is het kloppende hart van onze organisatie. De consultants bij NORRIQ denken actief mee om onze specifieke uitdagingen te vertalen naar een werkbaar 360° bedrijfssysteem. Als Microsoft-partner bracht het een innovatief, intuïtief en toekomstveilig systeem dat de groei van B-CLOSE garandeert. Het bespaart ons niet alleen tijd en moeite, maar ook heel wat kosten. Zonder automatisering was er op vijf jaar tijd ongetwijfeld geen stijging van 20 miljoen euro geweest.”

image

Geïnteresseerd in hoe u uw winst maximaliseert met Field Service?

Met CRM legt u de klant centraal en creëert u het soort klantencontact dat de verkoop en loyaliteit verhoogt en tegelijkertijd de kosten verlaagt. Met NORRIQ bent u er zeker van dat u snel kunt beginnen met het creëren van winstgevende en langdurige klantrelaties.

Lees hier meer over Field Service

NORRIQ gebruikt eigen cookies en cookies van derden om de website te laten werken en het gebruik ervan te vergemakkelijken, gerichte advertenties voor u weer te geven, voor verkeersmetingen en om uw bezoek aan norriq.dk bij te houden. Door verder te klikken, gaat u akkoord met dit gebruik van cookies. U kunt uw toestemming altijd intrekken door cookies in uw browser te blokkeren.