“NORRIQ heeft ons gewezen op de complementariteit van Microsoft Dynamics en de Dynamics Portals. Dankzij die complementariteit van het volledig geïntegreerde pakket en de expertise van de NORRIQ-experts konden we snel aan de slag met onze applicaties en hoefden we niet alles volledig opnieuw te ontwikkelen”

Martine Vanheers
directeur Public Affairs & Participants, Bebat
Martine Vanheers | Directeur Public Affairs & Participants, Bebat

Zie zelf hoe NORRIQ een geïntegreerd online platform voor BEBAT creëerde

Modern en gebruiksvriendelijk online systeem

Producenten en invoerders van batterijen hebben een wettelijke aanvaardingsplicht wat de preventie, sensibilisering, inzameling en recyclage van gebruikte batterijen betreft. Bebat neemt die verplichtingen over voor zijn leden, die wel nog de hoeveelheid op de markt gebrachte batterijen moeten rapporteren. Daarvoor maken ze gebruik van het online platform.

“We gebruikten een verouderde internettoepassing waarop onze klanten hun aangiftes konden doen” zegt Martine Vanheers, directeur Public Affairs & Participants bij Bebat. “Dat werkte traag en integreerde niet met onze andere applicaties. Bovendien was onze klantendatabase aan vernieuwing toe en zochten we naar een nieuw boekhoudpakket. We waren dus op zoek naar een webplatform dat volledig integreerde met zowel een CRM- als een ERP-pakket.”

Nu kunnen klanten heel gemakkelijk hun aangifte van batterijen doorgeven, en hebben ze altijd toegang tot hun aangiftes, facturen, contracten, enzovoort. Nieuwe bedrijven kunnen zich snel lid maken via het nieuwe platform.

Martine Vanheers | Directeur Public Affairs & Participants, Bebat

Overzichtelijke gegevensverwerking

Dankzij het nieuwe systeem verlopen de aangiftes van de klanten heel efficiënt. Martine Vanheers: “Omdat onze gebruikers meer en meer producten verkopen met batterijen in verwerkt, kunnen ze die producten nu zelf creëren in hun online aangiftes. Daar kunnen ze dan de batterijen aan koppelen.” Ook de ledenwerving verloopt veel sneller. Vroeger gebeurde alles manueel en nam de inschrijving van een nieuw lid soms weken in beslag. Nu verloopt alles via het platform, tot en met de ondertekening van de overeenkomst.

Het online platform wordt ook gebruikt voor de afhandeling van klantenaudits. “We kunnen gemakkelijk informatie uitwisselen met externe auditbureaus en we kunnen die resultaten ook sneller verwerken. De gegevens voor rapportering naar de overheid halen we gemakkelijk uit onze database”, zegt Martine Vanheers.

Martine Vanheers | Directeur Public Affairs & Participants, Bebat

Geïntegreerd en complementair platform

“NORRIQ heeft ons gewezen op de complementariteit van Microsoft Dynamics en de Dynamics Portals. Dankzij die complementariteit van het volledig geïntegreerde pakket en de expertise van de NORRIQ-experts konden we snel aan de slag met onze applicaties en hoefden we niet alles volledig opnieuw te ontwikkelen”, besluit Martine Vanheers.

 

Martine Vanheers | Directeur Public Affairs & Participants, Bebat

Geïnteresseerd in wat NORRIQ voor u kan betekenen?

Start je transformatie hier!