Lidmaatschapsautomatisering, quick wins

Zijn simpele taken plots een ingewikkeld web van to-do’s en data geworden dankzij de snelle groei van uw startup? Krijgt u plots te maken met onverwachte administratieve en financiële valkuilen... Dan heeft uw startup een alles-in-één oplossing nodig om al het bovenstaande te beheren.

Als u een op lidmaatschap gebaseerde organisatie runt, is het vanzelfsprekend dat uw leden de kern van uw business vormen. Dit brengt bepaalde uitdagingen met zich mee, van financieel tot gegevensbeheer en alles daartussenin. Toch kan u zelfs de moeilijkste obstakels overwinnen. Lidmaatschapsautomatisering zorgt al snel voor enkele quick wins.

De obstakels

Het beheren van een op lidmaatschap gebaseerde organisatie zorgt vaak voor veel voldoening, maar kan ook erg veeleisend zijn. Achter de schermen is er immers veel werk voor nodig. Iemand overtuigen om zich aan te melden is slechts het begin van een eindeloze lading aan verantwoordelijkheden. Na verloop van tijd zal uw organisatie groeien, en hoe meer u uitbreidt, hoe meer inspanning dit zal vergen. Denk maar aan het verlengen van lidmaatschappen, of het nu eenmalig per jaar of periodiek is, het zorgt altijd voor een enorme druk op uw organisatie. Door te investeren in lidmaatschapsautomatisering verdwijnen deze obstakels en kan u zich opnieuw concentreren op wat belangrijk is – het beheren en onderhouden van uw potentiële en bestaande leden.

NORRIQ Membership, een 360° oplossing

Het up-to-date houden van uw ledengegevens is cruciaal voor een vlotte doorstroming van de juiste kennis op het juiste moment. De NORRIQ Membership-oplossing centraliseert deze gegevens en maakt ze voor u beschikbaar op elk gewenst moment via een portaalsite. Via deze portaalsite kunnen uw leden zich registreren, lidmaatschapsgelden betalen, persoonlijke informatie up-to-date houden, zich inschrijven voor evenementen, enzovoort.

Financieel beheer en administratie

Zoals hierboven vermeld, wordt het administratieve en financiële beheer uitdagender wanneer uw ledenbestand groeit. De NORRIQ Membership oplossing helpt u om uw administratief en financieel beheer te vereenvoudigen. Dit betekent een eenvoudige registratie van nieuwe leden en betaling van lidmaatschapsgelden waarbij alles rechtstreeks in uw centrale database en uw boekhouding wordt verwerkt.

Resultaten op korte en lange termijn

Uw doel is vast het aantal lange termijn leden te laten groeien? Hiervoor moeten mensen een reden hebben om te blijven wanneer u ze eenmaal hebt overtuigd om zich aan te melden. Dit is niet onmogelijk wanneer u een duurzame relatie met uw leden weet op te bouwen. Met lidmaatschapsautomatisering wordt dit eenvoudiger dan ooit aangezien u een goede opvolgingsstrategie hebt voor inkomende leads. Met NORRIQ kunt u inkomende leads direct in uw Microsoft Dynamics CRM opvolgen en kwalificeren. Bijkomend stelt het NORRIQ e-mailmarketingplatform u in staat uw relatie met bestaande leden te onderhouden door uw communicatie met hen te verbeteren en campagnes op te zetten met langetermijnresultaten.

Een BI-oplossing op maat

Blijf op de hoogte zijn van uw resultaten en genereer met slechts een paar klikken een actueel overzicht van uw lidmaatschappen. Met jarenlange ervaring biedt NORRIQ kennis van geavanceerde BI-oplossingen om uw oplossing te personaliseren. Haal het meeste uit uw lidmaatschapsbeheersysteem via add-ons en applicaties die volledig kunnen worden geïntegreerd.

Graag meer weten over wat de NORRIQ Membership oplossing? Neem contact op met onze ervaren consultants:

Contacteer onze ledenbeheer experten