Een toenemend aantal B2B-bedrijven heeft zijn activiteiten uitgebreid met behulp van e-commerce, waardoor hun klanten nu ook goederen en diensten kunnen kopen buiten de normale openingsuren. Bovendien kunnen ze informatie raadplegen zonder uw klantendienst te belasten.

 

B2B gaat de e-commercetoer op

E-commerce voor B2C boomt al jaren. Nu zien we ook een groeiende trend bij B2B-bedrijven die zich ernstig gaan bezighouden met e-commerce en op die manier komaf maken met de traditionele openingsuren. In plaats van tussen 9.00 en 17.00 uur, zijn ze nu online de klok rond geopend.

Zo komen deze B2B-bedrijven tegemoet aan een duidelijke vraag van heel wat klanten, die vandaag de dag verwachten, of zelfs eisen, dat ze online toegang krijgen tot producten en diensten, eerdere bestellingen kunnen bekijken en zichzelf waar en wanneer dan ook kunnen bedienen, en dat het hele jaar door.

Geef uw bedrijf een boost

Bij onze B2B-klanten die e-commerce al hebben geïntegreerd in hun bedrijfsactiviteiten zien we een duidelijke trend: dankzij die investering neemt het zakencijfer toe kan de klantenservice geoptimaliseerd worden met een self-service. E-commerce geeft B2B-bedrijven nieuwe mogelijkheden om:​

  • Meer bestellingen te ontvangen en meer te verkopen
  • Mobiel te verkopen
  • Middelen te besparen
  • De klantenservice te optimaliseren met self-service
  • Hun marketingactiviteiten gerichter te organiseren


ERP-integratie is de basis voor de e-commerce van de toekomst

E-commerce vraagt niet zoveel middelen als vele bedrijven denken. Een geïntegreerde webshopoplossing, die vlot samenwerkt met andere bedrijfssystemen, zoals bijvoorbeeld Microsoft Dynamics NAV, bespaart u veel tijd en moeite. Dat komt omdat prijzen, productbeschrijvingen en de voorraadstatus automatisch in de webshop worden bijgewerkt wanneer u ze in het financiële systeem aanpast. En telkens als klanten in uw webshop winkelen, verzamelt u automatisch meer informatie over hun voorkeuren en aankooppatronen.
 

Ga voor standaardtechnologie

Een standaardoplossing biedt u de mogelijkheid om snel en veilig aan de slag te gaan met e-commerce. Alle vereiste functionaliteit is immers al vooraf ontwikkeld. Een mooi voorbeeld van een standaard e-commerceoplossing is de NORRIQ e-Commerce Accelerator. Dit is een beproefd en gebruiksklaar e-commerceplatform voor B2B-toepassingen dat gebaseerd is op best practices. Deze oplossing maakt een zorgeloze en risicoloze implementatie van e-commerceprojecten voor B2B-bedrijven mogelijk.
 

Wilt u inspiratie opdoen rond e-commerce?

Neem dan deel aan ons webinar over e-commerce op woe 7 december om 12.30u. Lees meer over de webinar en schrijf u hier in.

U leert:

  • wat de marktcijfers ons over e-commerce vertellen
  • wat de e-commercetrends zijn, vooral in B2B
  • waar je op moet letten als je met e-commerce wilt starten
  • de kennis en ervaring die we hebben gebundeld in de NORRIQ E-commerce Accelarator

JA, IK WIL ER GRAAG MEER OVER WETEN - IK SCHRIJF MIJ IN VOOR DE WEBINAR

 

 

Microsoft Dynamics NAV B2B webshop Webshop E-commerce Online platform Online verkoop Click to like!

NORRIQ

Your Business - Simplified

NORRIQ Belgium helpt organisaties met de automatisering van hun bedrijfsprocessen. Als Microsoft Gold Partner biedt het diensten, implementatie en ondersteuning voor ERP- en CRM-systemen, e-commerce, business intelligence en hosting van applicaties. Met 80 hoogopgeleide mensen in Tremelo en Hasselt biedt NORRIQ gespecialiseerde oplossingen voor financiële en commerciële afdelingen, en ook voor de drankensector (brouwerijen), project-en servicebedrijven, ledenorganisaties,productiebedrijven en groothandels.