Zowel de betrouwbaarheid, de kostprijs, de kennis en capaciteiten van de medewerkers én de toekomstgerichtheid waren voor ons belangrijke factoren. Stuk voor stuk kenmerken die we bij NORRIQ en Microsoft Dynamics 365 Business Central vonden.


Elindus
Elindus

Zie hoe de samenwerking tussen NORRIQ en Elindus vruchten heeft afgeworpen.

Vertrekken vanuit duidelijke doelen

Heldere doelstellingen doen samenwerking tussen Elindus en NORRIQ vlot verlopen.

Elindus: “Als snelgroeiende energieleverancier willen we ons de komende jaren steeds meer ontpoppen als een echte energiepartner voor ondernemingen. De systemen moeten dan wel volgen. Na het bepalen van de ICT-strategie met de hulp van één van de Big Four consultants, werden zowel de betrouwbaarheid, de kostprijs, de kennis en capaciteiten van de medewerkers én de toekomstgerichtheid als belangrijkste punten gedefinieerd. Stuk voor stuk kenmerken die we bij NORRIQ en Microsoft Dynamics 365 Business Central vonden.”

“Onze sector heeft enkele bijzonderheden zoals voorschotten en afrekeningen, waar best wel wat maatwerk voor nodig was. Niet evident, maar door de nauwe en vlotte samenwerking met NORRIQ, en vooral het feit dat ze proactief meedachten en met oplossingen kwamen, zijn we daar al bij al vlot in geslaagd. Ze beschikken overduidelijk niet enkel over de kennis, maar ook over inzichten.”

Werken in het bureau van Elindus

Data, Data, Data

Als energieleverancier beschikt Elindus over een massa data. Maar zonder verbanden, koppelingen en manieren om deze met elkaar te laten communiceren, valt er geen winst uit te halen.

“Uiteraard beschikken we over heel wat commerciële gegevens, maar ook operationele gegevens met bijvoorbeeld meterstanden en het verbruik, zijn er in overvloed. Tel daar ook nog heel wat financiële data bij op en je beseft dat het niet moeilijk is om in data te verdrinken. Bij NORRIQ begrepen ze noodzaak om deze data met elkaar te laten spreken en dat koppelingen tussen verschillende pakketten essentieel waren om er de waardevolle gegevens uit te putten. Daar werd dan ook rekening gehouden bij de implementatie.”

 

Servicebus

Dankzij op maat oplossingen en de omgeving van Microsoft Business Central merkte het financiële departement van Elindus een groot verschil:

  • Dankzij NORRIQ is de volledige flow van inkomende facturen geautomatiseerd, waardoor er heel wat tijd gewonnen wordt.
  • Er is steeds een duidelijk beeld van de inkomende facturen en er worden geen betalingen meer gemist door de NORRIQ oplossing.
  • Commerciële, operationele en financiële data worden naadloos uitgewisseld, waardoor glasheldere rapporten opgesteld kunnen worden.

 

CRM op Computer

Samen de toekomst in

Voor NORRIQ stopt het echter niet na het implementeren. Tijdens, maar vooral ook na het project, krijgt Elindus extra omkadering door het NORRIQ Care Team. “Dit team bestaat voor een groot stuk uit mensen die onze oplossingen hebben geïmplementeerd, waardoor ze helemaal mee zijn en we snel onze antwoorden hebben.”

Ook voor de toekomst blijft Elindus rekenen op NORRIQ – aangezien we praktisch buren zijn in Waregem maakt dit het alleen makkelijker! 

Elindus kantoor

Geïnteresseerd in hoe u uw financiële afdeling future proof maakt?

De financiële afdeling draagt bij aan het serviceniveau van uw bedrijf. Het standaardiseren en automatiseren van uw financiële flow en rapportage schept een grote meerwaarde voor uw activiteiten.

Lees hier meer over onze fincance-solutions