Diep ademhalen en opnieuw van nul beginnen. Zo wordt een upgrade naar nieuwe ERP- of CRM-software vaak ervaren. Het hoeft nochtans niet zo te zijn. Bij NORRIQ kijken we naar uw specifieke situatie en noden. Op basis daarvan stellen we een roadmap op. De volgende vijf stappen helpen u op weg richting een vlekkeloze upgrade.

Stap 1: Evaluatie van uw bestaande software

Eerst evalueren we of uw huidige software uw bedrijf nog voldoende ondersteunt. Zijn uw workflows nog dezelfde? Is uw bedrijf aan het groeien - en hoe hard? Hebt u fusie- of overnameplannen? Wilt u exporteren of een nieuwe markt benaderen? Is de wetgeving omtrent uw diensten veranderd? Allemaal zaken die de noden binnen uw bedrijf veranderen en waarop we uw software moeten afstemmen.

Een Quick Scan levert ons vaak al een goed zicht op hoe uw huidige ERP/CRM in elkaar zit.

 

Stap 2: De elementen van uw upgrade

In deze fase bepalen we hoe uw upgrade er precies zal uitzien. Zijn de standaardapplicaties voldoende of is een oplossing op maat meer aangewezen? Moeten we bepaalde add-ons toevoegen? Zijn er zaken binnen uw huidige oplossing die u niet meer nodig heeft? Kan eerder maatwerk worden vervangen door nieuwe functies in de laatste versie? We bieden u een antwoord op al uw vragen.

 

Stap 3: Drie mogelijke upgradescenario’s

  1. Upgraden naar de nieuwste versie
  2. Bestaande versie behouden en eventueel uitbreiden
  3. Een nieuwe implementatie met datamigratie

Bij Norriq voorzien we drie mogelijke scenario’s. Als uw huidige software uw activiteiten nog grotendeels ondersteunt, dan kunnen we relatief snel (1) upgraden naar de nieuwste versie. Dat kan vlot als u niet teveel maatwerk heeft laten installeren. Heeft u belangrijk maatwerk in uw ERP/CRM, dan kan het dat we adviseren om uw (2) huidige versie te behouden en eventueel uit te breiden met nieuw maatwerk of bestaande add-ons.

Of we upgraden of uw huidige versie behouden, bekijken we samen met u in functie van uw noden (must haves/nice to haves), het historische maatwerk en de hoeveelheid werk die er tegenover staat.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat de noden in uw bedrijf sterk veranderd zijn. Dat is vaak het geval bij fusies en overnames, bij steile groei of een nieuw/aangepast business model. In dat geval stellen wij u een (3) nieuwe implementatie met een projectplan op maat voor.

 

Stap 4: Is uw infrastructuur klaar?

Voor we overgaan tot een upgrade moeten we ook uw infrastructuur evalueren. Is uw hardware klaar voor de nieuwste versie van Dynamics? Werken uw mensen vaak mobiel of vanuit verschillende vestigingen? Is het een mogelijkheid om te migreren naar de cloud? Samen met u bepalen we welke oplossing het beste bij uw bedrijf past.

 

Stap 5: Planning van uw upgrade

Een succesvolle upgrade vraagt om een goede planning. Als laatste stap bepalen we wat er wanneer zal gebeuren. Tijdens de upgrade garanderen we uiteraard de continuïteit van uw diensten.

Benieuwd naar hoe het er bij u voor staat? Lees dan hier meer over onze Quick Scan

Click to like!

NORRIQ

Your Business - Simplified

NORRIQ Belgium helpt organisaties met de automatisering van hun bedrijfsprocessen. Als Microsoft Gold Partner biedt het diensten, implementatie en ondersteuning voor ERP- en CRM-systemen, e-commerce, business intelligence en hosting van applicaties. Met meer dan 100 hoogopgeleide mensen in Tremelo en Lummen biedt NORRIQ gespecialiseerde oplossingen voor financiële en commerciële afdelingen, en ook voor de drankensector (Drink-IT), project-en servicebedrijven, ledenorganisaties, productiebedrijven en groothandels.