Ondersteunt uw huidige CRM-oplossing u voldoende of is het eerder een rem op uw groeiende onderneming? In het laatste geval is de Dynamics 365 Sales App, de opvolger van Microsoft CRM, zeker het overwegen waard. De experten van NORRIQ kregen een preview. In ons seminarie “What’s new in Microsoft Dynamics?” stelden we de belangrijkste veranderingen voor. Ook benieuwd naar wat de meest gevraagde nieuwe functie was?

Dynamics 365, de opvolger van Microsoft CRM, is opgebouwd uit verschillende applicaties. De belangrijkste daarvan zijn Sales, Marketing, Selfservice, Project Service en Field Service. De Sales-applicatie vervangt het huidige Dynamics CRM. In deze app beheert u alles wat met de klantenrelaties te maken heeft. De andere vier modules zijn nieuw.

Bekijk een korte video-intro van Wouter Madou, business consultant CRM bij NORRIQ:

Gloednieuwe e-mailmarketingtool en selfservice-portaal

Met de nieuwe Marketing-app lanceert Microsoft een eigen e-mailmarketingtool, al blijft de integratie met ClickDimensions wel ondersteund. Daarnaast zal Microsoft ook samenwerken met Adobe om geavanceerde marketing mogelijk te maken. Die nieuwe marketingapplicatie zal Marketing Cloud heten.

Volledig nieuw is het Selfservice-portaal. Hiermee kunt u voor bepaalde diensten snel een apart platform opzetten. Werkt u bijvoorbeeld in de farmaceutische sector en moet u regelmatig seminaries bijwonen? Dan creëert u hiervoor een portaal, volledig geïntegreerd met de sales app, en brengt u alle contacten op de hoogte die mogelijk geïnteresseerd zijn. Vervolgens geeft u de data in, het vereiste budget, de locatie of andere factoren en laat u dit goedkeuren. In geen tijd zet u in dit geval een soort van intranet op om seminaries goed te keuren.

Projecten beheren wordt eenvoudiger, ook onderweg

Met de Project Service app bent u in staat om een project van A tot Z op te volgen. Mensen en middelen inplannen wordt bijvoorbeeld veel eenvoudiger. Zo kunt u medewerkers filteren op bepaalde vaardigheden die ze moeten hebben om een taak te kunnen uitvoeren. U krijgt een overzicht van wie welke taak wanneer kan uitvoeren, zodat u het overzicht nooit meer verliest.

http://myriad-it.com/wp-content/uploads/2016/08/CRM-2016-Project-Management.png

Projectbeheer van A tot Z

Mensen die vaak onderweg zijn, zullen de Field Service app ongetwijfeld appreciëren. Laten we het voorbeeld nemen van een hersteller van koffiemachines. Op het einde van de week moet zo iemand vaak nog snel alle afgewerkte opdrachten doorgeven, omdat hij onderweg niet altijd internettoegang had. Zou het niet handig zijn als hij zijn werkuren offline kon ingeven en dat die automatisch online kwamen zodra hij met het internet verbonden was? Bovendien kan hij alle bestemmingen van de dag in app ingeven, waardoor hij automatisch de beste route voorgeschoteld krijgt. Het zijn maar enkele van de mogelijkheden die deze applicatie biedt.

Automatische routebepaling Field Service

Sterk verbeterde mobiele versie

Snel door CRM bladeren via een mobile app was al langer mogelijk, maar helaas bood die app verder niet zoveel mogelijkheden. Nu komt er een volledig nieuwe versie uit. Deze app beschikt over een grondig vernieuwde interface en laat u toe om sneller data terug te vinden. Zo kunt u onder meer in elke lijst een filter instellen.

Nieuwe interface mobiele versie

Gamification, editable grid en voice of the customer als extra features

Met de Gamification-app zet u alles wat meetbaar is om in punten. Stel dat u de doelstelling haalt om drie nieuwe partners te contracteren in een week tijd, dan krijgt u een bepaald aantal punten. Deze kunt u dan inruilen voor bepaalde voordelen.

Enorm handig is de Editable Grid. De meest gevraagde nieuwe functie! Hiermee past u lijsten of tabellen onmiddellijk aan zonder dat u daarvoor naar Excel hoeft over te schakelen of individuele records moet openen. Ook groeperen, sorteren en filteren is perfect mogelijk.

Met de Voice of the Customer-app beschikt u voortaan over een geïntegreerde survey tool. U verstuurt uw klanten een automatische e-mail met de vraag om feedback na het voltooien van een project of bestelling.

Editable grid

 

Heel wat nieuwe mogelijkheden dus. We vertellen u er graag meer over. Aarzel dan ook niet om ons te contacteren.

Wil je meer weten over marketing automation?
Volg dan ons webinar dindsdag 19 december om 12.30u

 

Click to like!

NORRIQ

Your Business - Simplified

NORRIQ Belgium helpt organisaties met de automatisering van hun bedrijfsprocessen. Als Microsoft Gold Partner biedt het diensten, implementatie en ondersteuning voor ERP- en CRM-systemen, e-commerce, business intelligence en hosting van applicaties. Met meer dan 100 hoogopgeleide mensen in Tremelo en Lummen biedt NORRIQ gespecialiseerde oplossingen voor financiële en commerciële afdelingen, en ook voor de drankensector (Drink-IT), project-en servicebedrijven, ledenorganisaties, productiebedrijven en groothandels.