Stilstaan is achteruitgaan. Wie niet durft te vernieuwen, krijgt klappen. Denk maar aan Coca-cola, die de boot volledig miste toen Red Bull op de proppen kwam met energiedrankjes. Ook Microsoft beseft dat innovatie de sleutel tot succes is. Daarom brachten ze de nieuwe versies van Dynamics NAV en CRM, Dynamics 365 Sales App, op de markt. Die hebben we op 16 november jongstleden allebei voorgesteld op een seminarie voor onze klanten.

Tal van nieuwe mogelijkheden in die kersverse Dynamics-producten zullen bedrijven nog beter helpen om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren en met elkaar te integreren. Onze experts kregen een hele tijd geleden al een preview en wierpen meteen ook een blik op de toekomstvisie van Microsoft. Hoe zien de troepen van Satya Nadella de toekomst en hoe kunnen ze bedrijven nog beter van dienst zijn? Daaruit bleek dat de weg richting Internet of Things, big data en intelligent cloud definitief is ingeslagen. 

Van Internet of Things tot intelligente cloud

Steeds meer producten en toestellen slaan tegenwoordig data op. Denk maar aan smartphones, maar ook koffiemachines, koelkasten, wekkers en ga zo maar door. Allemaal apparaten die data opslaan, verbonden zijn met het internet en samen het zogenaamde Internet of Things vormen. Wat als we nu eens al die data met elkaar verbonden? Dat noemen ze big data.

En wat als we al die big data verzamelden en onze bedrijfsprocessen erop afstemden? Dan komen we uiteindelijk tot een intelligente cloud. Nog niet zolang geleden klonk dit allemaal pure sciencefiction, maar binnenkort is dat allemaal werkelijkheid.

Zo ziet het plaatje eruit:

Microsoft Dynamics 365 overview scheme

Wat betekent dit voor bedrijven?

Dit betekent vooral dat er onnoemelijk veel nieuwe mogelijkheden op komst zijn. Denk bijvoorbeeld aan predictive maintenance. Door allerlei gegevens van toestellen te verzamelen wordt het mogelijk om te voorspellen wanneer die toestellen kapot zullen gaan, zodat u vooraf een onderhoudsbeurt kunt inlassen.

Een andere mogelijkheid is om verschillende externe databronnen te koppelen aan uw bedrijf. Stel dat u bij onderhoudswerken rekening moet houden met de weersomstandigheden, dan zult u dit kunnen integreren en op basis van het weer automatisch uw werk inplannen. De nieuwe versies van Dynamics NAV en CRM zijn hier nu al voorzien op deze nieuwe soort van automatisering, zodat u ze snel kunt inzetten als u van deze nieuwe mogelijkheden gebruikt wilt – of moet – maken.

 

Ook wij staan alvast voor u klaar om u hierin te begeleiden en u op weg te helpen naar een efficiëntere en productievere bedrijfsvoering.

Benieuwd wat dit voor uw bedrijf kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op

 

Lees ook:

Microsoft NAV NAV 2017 CRM Dynamics Dynamics CRM Dynamics 365 Microsoft CRM NAV NAV 2017 CRM 2016 Dynamics 365 Sales App Click to like!

NORRIQ

Your Business - Simplified

NORRIQ Belgium helpt organisaties met de automatisering van hun bedrijfsprocessen. Als Microsoft Gold Partner biedt het diensten, implementatie en ondersteuning voor ERP- en CRM-systemen, e-commerce, business intelligence en hosting van applicaties. Met meer dan 100 hoogopgeleide mensen in Tremelo en Lummen biedt NORRIQ gespecialiseerde oplossingen voor financiële en commerciële afdelingen, en ook voor de drankensector (Drink-IT), project-en servicebedrijven, ledenorganisaties, productiebedrijven en groothandels.