Versnel het succes van uw projecten en
benut uw volledig potentieel.

Microsoft Project Operations is een toepassing die is ontworpen om bedrijven te helpen bij het leveren, beheren en opvolgen van project gebaseerde diensten. Als één van de toonaangevende cloud-based projectmanagement oplossingen, Project Operations helpt gebruikers vanaf lead generatie tot de facturatie, met mogelijkheden van planning, het maken van schattingen, prognoses, voortgang tracking, en nog veel meer. Ons zeer bekwaam team van consultants hebben met succes Project Operations geïmplementeerd bij verschillende bedrijven in België.

Contractbeheer check_circle

Haal contracten binnen met verbeterd contractbeheer en nauwkeurige projectofferten en -ramingen.

Uw team optimaliseren people

Optimaliseer uw toewijzing (allocatie) van mankracht en tijdsresources.

Planningen dashboard

Plan en implementeer projecten op een flexibele manier met de gevestigde functies van Microsoft Project.

Teamwork cloud_done

Vereenvoudig team gebaseerde communicatie, documentgebruik, en transparantie gedurende het project door naadloze integratie van Microsoft Teams.

Kosten optimalisatie credit_card

Verlaag de kosten met geoptimaliseerd resourcebeheer, tijdregistratie, en uitgavenbeheer.

Inzichten bubble_chart

Reageer snel op veranderende markteisen door inzicht te krijgen in uw projectopzet en financiële gegevens via analyse in Power BI.

Project Operations biedt verbeterde functionaliteiten

De meesten functionaliteiten binnen Project Operations zal bekend zijn bij bestaande Project Service Automation gebruikers, maar met het toegevoegde voordeel van meer geavanceerde projectplanning tools, waaronder een Gantt Chart, drag & drop projectplanning, evenals geavanceerde boekhoudkundige functionaliteit geleverd door de financiële module. De dual write-functionaliteit van Microsofts Power Platform zorgt ervoor dat gegevens naadloos worden geïntegreerd tussen uw operationele en financiële systemen zodat gegevens worden verwerkt in de beste tool voor de taak.

Belangrijkste kenmerken van Project Operations 

  • Project beheer – Ingebouwde tools helpen gebruikers om nauwkeurige offertes te produceren over kosten, inspanningen, en opbrengsten. Deze cijfers stellen managers instaat haalbare, efficiënte projecten te plannen. Door ervoor te zorgen dat de project resultaten overeenkomen met de contractvoorwaarde zullen bedrijven het vertrouwen van hun klanten verdienen. Managers kunnen alle kosten en tijdschema’s bekijken en opvolgen in intuïtieve dashboards om ervoor te zorgen dat projecten op schema blijven en succesvol en op tijd worden opgeleverd.
  • Optimalisatie van resources – Met behulp van een uniforme planning-engine wijst Project Operations taken op intelligente wijze toe op basis van vaardigheden, locatie en beschikbaarheid van middelen van de werknemer (team). De planning verschijnen op real-time dashboards die managers een goed inzicht geven in waar hun resources zijn toegewezen en hoe ze deze optimaal kunnen benutten, terwijl ze resources ook voorzien van de relevante details die ze nodig hebben om hun werk goed af te ronden.
  • Winst forecasting – Binnen Project Operations brengt het verenigde Sales Management dashboard product- en project gerelateerde kansen samen en adviseert de gebruikers welke deals prioriteit moeten krijgen. De gegevens stellen gebruikers in stat om risicovolle deals te markeren en de voorspelde winst van de deals te identificeren, berekenen op basis van kosten, inspanning, en omzetcijfers.
  • Communicatie – Door gebruik te maken van een portal kunnen gebruikers tijdens de planning- en uitvoeringsfase direct in contact treden met klanten en belanghebbende van het project. Tools zoal Microsoft Teams worden gebruikt om samen te werken en te communiceren tijdens projecten.
  • Productiviteitstools – Intuïtieve opties voor het indienen van tijd zorgen ervoor dat projectresources nooit te laat zijn. Gebruikers kunnen zowel uren als onkosten indien, goedkeuren, en reconciliëren vanaf elke locatie met behulp van de speciale Dynamics 365 mobile applicatie van Android- en iOS-apparaten. De grote toegankelijkheid betekent dat projectmanagers snel kunnen reageren op projectwijzigingen. Ze kunnen risico’s spotten en aanpakken door de key performance indicator te volgen die in het dashboard worden weergegeven.
image

Ondervind zelf de voordelen  

  • Klanttevredenheid – Met verschillende communicatiemiddelen en nauwkeurige prognoses, kunnen projectmanagers met Project Operations klanten voorzien van actuele informatie over kosten en timing. De klanten kunnen tijdens het hele implementatieproces op de hoogte worden gehouden en geraadpleegd over eventuele wijzigingen. De management- en prognosetools zorgen ervoor dat uw projecten op tijd en volgens de hoge standaard worde opgeleverd.

  • Empower gebruikers – Project resources hebben toegang tot Project Operations vanuit een browser en op een mobiel apparaat, waardoor ze de flexibiliteit hebben die ze nodig hebben om hun werk goed te doen. Resources hebben ook hun eigen individuele profielen die ze kunnen aanpassen door hun vaardigheden toe te voegen, wat project manager helpt om de job te selecteren die ze willen. Met de planningstool weten ze dat ze alle high level details kunnen bekijken die ze moeten weten voordat ze aan een project beginnen.

  • Bespaar middelen – De mogelijkheden voor scheduling en resource management geven real-time transparantie in het aanbod en de toewijzing van resources. Managers weten direct welke resources beschikbaar zijn en kunnen beslissen hoe ze die het best kunnen inzetten. Voorspellingen kunnen op intelligente wijze voorspellen wanneer er vraag naar resources zal zijn waardoor verspilling wordt tegengegaan en de efficiëntie wordt verhoogd.

image

Uiteraard de juiste integratie mogelijkheden. 

  • Dynamics 365 Sales – Integratie met Sales maakt naadloze samenwerking mogelijk op het gebied van project contracten, arbeid tarieven en werkstaten.
  • Dynamics 365 Customer Serivce – Integratie met de Customer Services applicatie maakt het mogelijk om projecten niet alleen succesvol op te leveren, maar ook te ondersteunen volgens dezelfde hoge standaard na oplevering.
  • Microsoft 365 – Project Operations heeft eenvoudige toegang tot communicatie- en samenwerkingstools, met de audio-, video- en documentenbeheer mogelijkheden van Office 365.
  • Customer Insights – Dankzij inzichten uit enquêtes kunnen teams handelen op basis van feedback van klanten en de levering van projecten verbeteren.
image

De waarden van NORRIQ als partner

  • Gestandaardiseerde en gebruiksklare oplossing: Bij NORRIQ krijgt u toegang tot een breed scala aan kant-en-klare bedrijfsoplossingen die uw gehele value chain afdekken met gebruiksvriendelijke en intelligente functionaliteiten.

  • Professioneel advies en onklopbare service: Bij NORRIQ vindt u de beste adviseurs en consultants in de branche. Ons uitgangspunt is altijd uw bedrijf, uw groeiambitie en concurrentiesituatie. Vervolgens smijten wij ons 100% om u tevreden te stellen.

  • Wij kennen uw sector: Wij beschikken over de best-practices. We kennen uw business door en door, en doorgronden uw bedrijfsprocessen. We kennen uw uitdagingen en hebben ongetwijfeld al vergelijkbare oplossingen geïmplementeerd.

image

Benieuwd hoe NORRIQ uw initiatief kan helpen?

Onze consultants bieden een antwoord op al uw vragen.