NORRIQ creëert een geïntegreerd online platform bij BEBAT voor een betere service.

Bebat, de organisatie die alle gebruikte batterijen een nieuw leven geeft, creëerde samen met NORRIQ een modern webplatform voor een betere dienstverlening en beleving voor de klanten. Via het platform kunnen klanten makkelijk hun aangifte doen, hebben ze altijd toegang tot hun documenten, en moesten ook nieuwe bedrijven zich snel kunnen aansluiten. De veiligheid van de informatie is hierbij gegarandeerd voor de ruim 2.200 klanten. Ook wilde Bebat dat het naadloos aansloot met het boekhoudsysteem van de organisatie.

ROI: De voordelen op een rij

  • Modern en volledig geïntegreerd webplatform voor efficiënte en eenvoudige gegevensverwerking
  • Overzichtelijk systeem voor het klantenbeheer dankzij integratie met Microsoft Dynamics CRM
  • Efficiënte boekhouding dankzij Microsoft Dynamics NAV

Modern en gebruiksvriendelijk online systeem

Producenten en invoerders van batterijen hebben een wettelijke aanvaardingsplicht wat de preventie, sensibilisering, inzameling en recyclage van gebruikte batterijen betreft. Bebat neemt die verplichtingen over voor zijn leden, die wel nog de hoeveelheid op de markt gebrachte batterijen moeten rapporteren. Daarvoor maken ze gebruik van het online platform.

“We gebruikten een verouderde internettoepassing waarop onze klanten hun aangiftes konden doen” zegt Martine Vanheers, directeur Public Affairs & Participants bij Bebat. “Dat werkte traag en integreerde niet met onze andere applicaties. Bovendien was onze klantendatabase aan vernieuwing toe en zochten we naar een nieuw boekhoudpakket. We waren dus op zoek naar een webplatform dat volledig integreerde met zowel een CRM- als een ERP-pakket.”

Nu kunnen klanten heel gemakkelijk hun aangifte van batterijen doorgeven, en hebben ze altijd toegang tot hun aangiftes, facturen, contracten, enzovoort. Nieuwe bedrijven kunnen zich snel lid maken via het nieuwe platform.

Overzichtelijke gegevensverwerking

Dankzij het nieuwe systeem verlopen de aangiftes van de klanten heel efficiënt. Martine Vanheers: “Omdat onze gebruikers meer en meer producten verkopen met batterijen in verwerkt, kunnen ze die producten nu zelf creëren in hun online aangiftes. Daar kunnen ze dan de batterijen aan koppelen.” Ook de ledenwerving verloopt veel sneller. Vroeger gebeurde alles manueel en nam de inschrijving van een nieuw lid soms weken in beslag. Nu verloopt alles via het platform, tot en met de ondertekening van de overeenkomst.

Het online platform wordt ook gebruikt voor de afhandeling van klantenaudits. “We kunnen gemakkelijk informatie uitwisselen met externe auditbureaus en we kunnen die resultaten ook sneller verwerken. De gegevens voor rapportering naar de overheid halen we gemakkelijk uit onze database”, zegt Martine Vanheers.

Geïntegreerd en complementair platform

“Norriq heeft ons gewezen op de complementariteit van Microsoft Dynamics en de Dynamics Portals. Dankzij die complementariteit van het volledig geïntegreerde pakket en de expertise van de Norriq-experts konden we snel aan de slag met onze applicaties en hoefden we niet alles volledig opnieuw te ontwikkelen”, besluit Martine Vanheers.

Meer weten?

Ontdek hier meer over NORRIQ's 360° oplossingen. Of grasduin in onze andere klantenverhalen en laat u inspireren.

NAAR 360° SERVICE

NAAR OVERZICHT KLANTENVERHALEN