NORRIQ automatiseert dienstenovereenkomsten bij EDF Luminus RED

De verkopers van de Real Estate Development (RED)-afdeling bij energiepartner EDF Luminus sluiten contracten met vastgoedpartners om gas- en elektriciteitsvoorzieningen te installeren in de woningen die ze verkopen of verhuren. Die overeenkomsten werden vroeger manueel opgesteld en het kostte de verkopers gemiddeld 2,5 bezoeken om een dergelijk contract af te sluiten. RED zocht naar een manier om die documentstromen te automatiseren, zodat de verkopers hun overeenkomsten in één bezoek kunnen samenstellen en afsluiten.

De voordelen op een rij

  • Dankzij de NORRIQ Sales app en CRM kunnen de verkopers contracten afsluiten in één klantenbezoek i.p.v het gemiddelde van 2,5 bezoeken.
  • De klantendienst kan alle documenten meteen raadplegen via het CRM-systeem, zodat ze veel efficiënter kunnen werken en minder fouten maken.
  • Door de digitalisering van de documentstromen krijgt de klant meteen de finale versie van zijn contract. Ook de verkopers en de administratieve diensten krijgen automatisch een kopie van het document.

Gefaseerde aanpak
werpt vruchten af

Jürgen Neysens, Channel Manager RED bij EDF Luminus: “NORRIQ heeft de meer dan 3.000 accounts uit ons oude systeem feilloos gemigreerd naar het nieuwe CRM-systeem. Ze hebben onze accounts eerst verdeeld over de accountmanagers, de gegevens gecatalogiseerd in deeldomeinen en tenslotte verder verfijnd. Nu zijn al onze gegevens steeds up-to-date.”

“We hebben dit project volledig aan onze partner overgelaten omdat zij alle expertise in huis hebben en we daar zelf onvoldoende tijd voor hebben. Een volgende stap was de integratie met Microsoft Outlook, waarna we de dienstenovereenkomsten volledig in het systeem hebben geïntegreerd.

Vroeger moesten we de contracten op een pc afronden, nu gebeurt alles direct op de tablets van onze verkopers. Een hele verbetering.”

 

Snel en professioneel dankzij mobiele app

De medewerkers binnen de RED-afdeling van EDF Luminus spendeerden veel tijd aan het opstellen van contracten en het bijhouden van partnercodes in Excekbestanden. Nu wordt die code automatisch gegenereerd en in het CRM-systeem gestopt, dankzij de integratie met Resco en XperiDo.

"Onze verkopers op de baan kunnen nu direct een document digitaal laten inlezen en ook digitaal laten ondertekenen op de tablet", zegt Jürgen.  De klant krijgt meteen een kopie van het contract toegestuurd. Bovendien blijven die contracten raadpleegbaar in het CRM-systeem zodat de medewerkers van de klanten- en financiële dienst ze altijd makkelijk terugvinden. Naast het feit dat we veel efficiënter werken, komen we hiermee ook professioneel over bij onze klanten."

 

Dezelfde taal spreken helpt

Naast NORRIQ spreekt de taal van salesmensen. "De samenwerking met NORRIQ is ondanks de tijdsdruk heel vlot verlopen", zegt Jürgen. "De experts van NORRIQ konden alles op een duidelijke manier uitleggen en de troeven van het systeem aan de hand van voorbeelden illustreren.

Zo zagen alle medewerkers meteen de voordelen van het nieuwe systeem. We zullen het CRM-systeem verder optimaliseren met onze IT-partner. Zo bekijken we om in de nabije toekomst bijvoorbeeld ook een geografische kaart in CRM te integreren, zodat we een visueel overzicht krijgen van al onze partners."