De voordelen van geautomatiseerde betalingen voor uw ledenbeheer

Het administratieve en financiële beheer van uw leden is niet altijd even snel en eenvoudig, zeker niet als het gaat om facturatie en lidmaatschapsbetalingen. Het automatiseren van dit proces heeft veel voordelen voor zowel de vereniging als haar leden.

Als ledenvereniging ondervind u meerdere uitdagingen, denk maar aan het administratief en financieel beheer van uw leden, samen met centraal databeheer en altijd actuele contactgegevens. NORRIQ Ledenbeheer biedt een 360-graden oplossing om deze obstakels te overwinnen, inclusief ledenbetalingen en automatische gestructureerde betalingskenmerken (OGM) die aan elke specifieke lidmaatschap kunnen worden gekoppeld. Laten we eens kijken naar de voordelen van het automatiseren van lidmaatschapsbetalingen.

Wat is een automatische betaling van lidmaatschappen?

Geautomatiseerde lidmaatschapsbetaling vereenvoudigt het administratief en financieel beheer – alles wordt direct verwerkt in de centrale database en uw boekhouding. De NORRIQ Membership-oplossing biedt eenvoudige integratie van geautomatiseerde betalingsproviders zoals Twikey, die meerdere betalingsmethoden bieden zoals via QR-codes of een link na betaling. Ervoor zorgen dat uw leden eenvoudig en direct hun contributie kunnen betalen, heeft veel voordelen niet enkel voor u maar ook voor uw leden:

Voordelen voor u als lidmaatschapsvereniging

  • Bespaar tijd: u hoeft niet langer handmatig facturen te genereren of individuele leden te bereiken, uw software regelt dit automatisch voor u.
  • Klantenbehoud: automatische betalingen zorgen ervoor dat leden langer blijven. Waarom? Omdat het gemakkelijk is en leden actief kunnen blijven zonder dat ze eraan hoeven te denken hun abonnementskosten te betalen.
  • Snelle betaling: eenvoudige en geautomatiseerde betaling zorgt ervoor dat uw lid geen openstaande betalingen misloopt en versnelt het betalingsproces.
  • Meer cashflow: als leden regelmatig en precies volgens schema betalen, lopen ze minder snel betalingen mis, waardoor uw cashflow verzekerd is. Het kennen van de exacte datum en het exacte bedrag dat u ontvangt, helpt u ook om uw uitgaven efficiënter te plannen en te beheren.
  • Betalingen volgen: door het betalingsproces te automatiseren, verzamelt u traceerbare gegevens en kan u automatisch een betaald of niet-betaald status aan uw leden toekennen. Hiermee kunt u niet-betaalde vergoedingen opvolgen en gestructureerde betalingsherinneringen sturen.
  • Planning en marketing: Wanneer uw leden op een vaste basis automatisch hernieuwd worden, helpt dit bij de planning voor het volledige budget en geeft het ook gegevens voor de marketing- en verkoopanalyses.
  • Verlaag uw kosten: door ervoor te zorgen dat uw leden online kunnen betalen, bespaart u bepaalde kosten op kantoorbenodigdheden, zoals enveloppen, papier en meer.
  • Handel snel: automatische betalingen betekent ook dat u nieuwe leden kunt activeren zodra ze hun contributie hebben betaald, wat de klantervaring verbetert.

Voordelen voor uw leden

  • Tijdsbesparing: door het betalingsproces te automatiseren, hoeven uw leden niet elke factureringscyclus persoonlijke gegevens in te voeren.
  • Onmiddellijk lid: in enkele gevallen is het gunstig als de betaling direct wordt verwerkt, waardoor ze ook onmiddellijk lid worden. Bijvoorbeeld wanneer lidmaatschap toegang inhoudt tot bepaalde verzekeringen en zij deze onmiddellijk nodig hebben.
  • Correct en veilig: door gebruik te maken van geautomatiseerde betaling zorgt u ervoor dat uw lid altijd de juiste factuur ontvangt en dat hij/zij kan betalen in een veilige online omgeving.

Klaar om te profiteren van deze voordelen?

Contacteer onze consultants