Ontdek de voordelen van field service automatisering voor inspectiebedrijven

Creëer ogen in het veld. Automatiseringstools voor uw dienstverlening maken uw inspecties beheerbaar, mobiel, analyseerbaar en nog veel meer.

De grootste uitdaging voor inspectiebedrijven? Ogen in het veld te hebben. Maar dat betekent niet dat er geen tools zijn die het beheer van de buitendienst makkelijker maken. Deze tools zorgen namelijk voor traceerbare services, efficiënte planning, het moeiteloos invullen van inspectierapporten en meer.

Pak alle uitdagingen een voor een aan

Elk bedrijf heeft uitdagingen, afhankelijk van het type service dat ze leveren. Dit is ook het geval voor inspectiebedrijven, die verantwoordelijk zijn voor het inspecteren en goedkeuren van activa zoals liften, brandblussers en alles wat van toepassing is op de veiligheid van een gebouw. Problemen als een gebrek aan workflowcontrole, planning, een overvloed aan papierwerk en een trage stroom van rapportage en facturatie, zijn dagdagelijkse uitdagingen voor deze bedrijven. Wilt u ontoereikende analyses, overlappingen en niet-overeenkomende planningen, factuurvertragingen enzovoort voorkomen? Dan zijn er bepaalde tools die u helpen uw dagelijkse workflow soepel te laten verlopen en uw efficiëntie te optimaliseren.

De oplossing

Door gebruik te maken van op maat gemaakte Field Service Management-systemen, zoals Resco Inspections of Microsoft Dynamics 365 Field Service, verhoogt u uw efficiëntie. U kan met het systeem processen organiseren volgens elke workflow waardoor bepaalde uitdagingen zonder problemen van de baan zijn.

De voordelen

1 | Standaardisatie

Als inspectiebedrijf kan u nu werken met een gestandaardiseerde workflow en ervoor zorgen dat elke klant hetzelfde kwaliteitsniveau van de geleverde service krijgt.

2 | Maak komaf met papierwerk

Zonder het gebruik van field service tools is de hoeveelheid papierwerk die uw inspecteurs en management op bun bureau krijgen ondoenbaar en een groot verlies aan tijd. Een mobiele tool, die ook toegankelijk is als er geen internetverbinding beschikbaar is, verzamelt snel en moeiteloos data en maakt rapportages direct toegankelijk voor de opdrachtgever en iedereen die er behoefte aan heeft. Bovendien zorgt handmatig papierwerk vaak voor fouten als gevolg van moeilijk leesbaar handschrift. Bij gebruik van een specifieke Field Service Tool (D365 Field Service of Resco Inspections) zijn er geen mogelijkheden meer om dergelijke fouten te maken.

3 | Planning & taakbeheer

Het gebruik van een online field service tool biedt ook een voordeel voor uw planningspersoneel. Met de online app kunnen zij eenvoudig zien welke inspecteur gecertificeerd is voor bepaalde soorten inspecties en wie niet. Dit voorkomt mogelijke mismatches en zorgt voor een efficiënte en correcte planning. Het systeem kan uw klant ook automatisch op de hoogte stellen wanneer een inspecteur arriveert en de inspecteur wordt op de hoogte gebracht van bepaalde beveiligingsmaatregelen die ter plaatse moeten worden genomen.

4 | Dynamische vragenlijsten & rapportage

Bij het uitvoeren van een inspectie zal uw inspecteur vaak meerdere vragenlijsten doornemen. Deze worden toegankelijk via uw mobiele applicatie, met een dynamisch vragenveld dat kan worden gepersonaliseerd zonder tussenkomst of hulp van een externe provider. Alle gegevens worden online opgeslagen en zelfs gegevens van eerdere inspecties zijn toegankelijk, wat zeer nuttig is voor de inspecteur ter plaatse. Na elke inspectie kan de inspecteur eenvoudig samenvatten en rapporteren volgens de vragenchecklist en het geïnspecteerde asset goed- of afkeuren. Dit rapport kan rechtstreeks door de klant worden ondertekend en met extra informatie worden opgestuurd.

5 | Sneller factureren

Door minder handmatig papierwerk, snelle en eenvoudige rapportages, toegang tot een online databank en dus een snellere en efficiëntere workflow, kunt u vrijwel direct na afronding van een inspectie factureren. Het is niet meer nodig om alle gegevens fysiek te verzamelen en handmatig alle uren en kosten voor uw klant te berekenen.

6 | Analyse

Voor elk bedrijf zijn gegevens belangrijk om de juiste zakelijke beslissingen te nemen en manieren te vinden om een bestaande workflows of operaties te verbeteren. Met Dynamics 365 Field Service kunt u uw inspecties analyseren, van basisinformatie tot diepgaande rapporten, inclusief het aantal geplande of voltooide taken per dag, tijd besteed aan een taak, inactieve tijd, reistijd, terugkerende bezoeken en meer.

Meer weten over Dynamics 365 Field Service of Resco Inspections? Neem contact op met onze ervaren consultants:

Contacteer onze consultants