Het boekjaar afsluiten, minder druk dankzij Business Central

Het einde van het boekjaar is steeds een hectische periode voor de financiële afdeling van uw bedrijf. Zo probeert u tal van boekhoudprocedures te balanceren met de dagdagelijkse taken zoals de uitbetalingen van de lonen en het goedkeuren en inboeken van aankoopfacturen… Noem maar op. Het afsluiten van een boekhoudkundig jaar dus zo eenvoudig mogelijk houden, bespaart u een heleboel tijd, maar ook zorgen.

Er zijn steeds een aantal dingen die u bij zo’n afsluiting niet mag vergeten en bij elk van deze taken bewijst Microsoft Business Central keer op keer waarom uw financieel departement niet meer zonder dit ERP-systeem kan.

Financiële overzichten verzamel en analyseren

Geen boekjaar is compleet zonder financiële overzichten. Ze geven een goed beeld van de financiële staat van uw bedrijf. Zo kan u terugblikken op de huidige cijfers, maar ook budgettaire beslissingen nemen voor het volgende boekjaar. Enkele van deze overzichten zijn:

  • Winst- en verliesrekening
  • Kasstroomoverzicht
  • Balans

Met Business Central bent u deze overzichten al een stapje voor en nog veel meer, met o.a. kant-en-klare rapporten. Business Central geeft u onmiddellijk een algemeen overzicht en verzamelt voor u informatie over accounts, verkoop, aankoop, voorraad, klantinteracties, en meer. Beheer uw boekhouding eenvoudig en gedetailleerd met nauwkeurige rapportage in een oogwenk.

Achterstallige facturen innen  

Een boekjaar afronden doet u uiteraard met het innen van achterstallige betalingen. Dat kan met een simpele herinnering of eventueel grovere middelen, maar het belangrijkste is dat uw factuurbeheer steeds optimaal verloopt doorheen het volledige jaar. Bespaar 50% van uw tijd d.m.v. een geautomatiseerde en digitale wrokflow

  • Vermijd handmatige fouten
  • Werk met de meest gebruiksvriendelijke oplossing op de markt
  • Volledig geïntegreerd met uw ERP-systeem (zoals Microsoft Dynamics 365 Business Central)

Ontvangsten ordenen

Ongeorganiseerde inkomsten kunnen zorgen voor foutieve boekingen en zelfs onvolledige belastingaangiftes. Daarom is het handig om uw bonnetjes en aankoopfacturen te ordenen op basis van soort uitgave, chronologie en liefst zelfs digitaal. Ook hier maakt InvoiceWorkflow u het leven gemakkelijk met een volledig geautomatiseerd en digitaal werkproces. Zo moet u dit alles niet langer handmatig doen en kan u zich focussen op wat echt belangrijk is. 

Inventaris opmaken

Geen enkel boekjaar is volledig zonder een nauwkeurige voorraadcontrole en door deze af te toetsen op uw balans. Een goed inzicht in uw huidige inventaris helpt ook om volgend boekjaar te anticiperen op drukke periodes en zo uw beheer te optimaliseren.

Voorraadbeheer hoeft niet ingewikkeld te zijn. Met Online Warehouse Management van NORRIQ worden de registraties rechtstreeks ingevoerd in Dynamics 365 Business Central. Dit is niet enkel handig voor uw magazijnmedewerkers maar ook voor uw financiële dienst, die op elk moment een overzicht heeft van de voorraad. Kortom, Business Central maakt het mogelijk om uw voorraadbeheer te digitaliseren en handmatige procedures te vervangen door een systeem dat de winst optimaliseert en zorgt voor meer overzicht.

Dynamics 365 Business Central, alleen maar voordelen bij het afsluiten van uw boekjaar

De financiële afdeling is de cijferkundige kern van uw bedrijf. Het standaardiseren en automatiseren van uw financiële processen en de bijbehorende rapportage schept een grote meerwaarde voor uw activiteiten doorheen het hele jaar en zeker bij het sluiten van uw boekjaar.

Stroomlijn uw financiën met NORRIQ-oplossingen die het verschil maken

 

NORRIQ helpt u om uw volledige zakelijke potentieel te realiseren met digitalisering en geautomatiseerde prosessen. Ook voor uw financiële cel. Wil u weten wat NORRIQ voor u kan betekenen of wil u meer weten over onze diensten?

Contacteer ons voor vrijblijvend advies.